Ik kocht dit boek nog toen ik bij Thomas Cook werkte en er in het ‘innovation team’ zat. Het is mijn tweede boek van deze schrijvers, na Made To Stick. Switch is niet zozeer een marketing boek, het is vooral een boek over de psycho-/sociologie van verandering.

Verandering teweeg brengen in een organisatie is niet steeds evident. Het lijkt soms alsof toekomstig impact bewijzen de enige uitdaging is, maar het is geen kwestie van ‘gelijk’. Het is een kwestie van kennis en goesting op één lijn te krijgen voor een haalbare taak én het is onze uitdaging om oplossingen te vinden die niet groter zijn dan het probleem.
Ik kocht dit boek om dieper te gaan op de dynamiek van mensen overtuigen, motiveren en de uitkomst te realiseren. Dit boek staat vol psychologische en sociologische cases om te inspireren. Leuk geschreven en praktisch.

Zeker een aanrader als je houdt van de men en zijn/haar groepsdynamiek, of het nu is in je privésfeer, je vriendenkring, je werk of je communicatie.

 

Rating: 9/10 – Vlotte schrijfstijl, goed opgebouwd en vol interessante voorbeelden.
Steun mijn boekenkast en vul die van u aan: Switch: How to change things when change is hard

Related Posts

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *